Sunday, June 14, 2009

SeKiTaR PeRKaHWiNaN DaN SaMBuT MeNaNTu "PaK Su"...

Dirumah tumpangan Tok Bali, bersiap ke majlis akad nikah adik ipar ibu.... layan pic dibawah......zasssss
Emak mertua ibu bersama anak sedara dan anaknya yang sulong...
Ini budak sudah buat muka teging....hentak2 kaki lagi....huhuhu
Ini pic adik ipar ibu merangkap kawan baik masa kecil...hehehe 'glamourkan' adik ipar ibu nie sesekali....huhuhuhu(kalau dia tahu pasti ibu dimarahi)... tapi yang pasti dia tak pernah jengah pun blog ibu nie....
Pengantin lelaki yang sudah bersiap ke majlis akad nikah dimasjid kampung Pasir Putih bersama anak2 buah....
Kenapalah suka sangat buat muka pelik bila pic disnapkan....layanzzzz Ibu sudah ditegur lagi mak mertua kerna ibu n anak2 pompuan terlebih gaya plak....huhuhu "ala sportinglah mak" sempat lagi ibu menjawap(tak syg mulut tu)....kihkihkihkihhhh
Adush...selekeh pun ditegur...cantik pun tegur...kalau 'teguran membina' tak pe... tapi....hwaaaa(T_T)
Apalagi arahan yang diberi oleh pengantin nie....tak habih2 lagi...
Alhamdulillah semuanya berjalan lancar....kelihatan ibubapa mertua ibu disitu.
Selepas majlis akad nikah selesai kami semua pulang dan mencari makanan ke kedai yang berhampiran kerana sudah kelaparan bila waktu sudah menunjukkan pukul 11am...sarapan pun tak amik lagi, bayangkan..... Seperti agak pelik disitu kerana pihak perempuan tidak menyediakan apa2 juadah pun untuk sebelah pengantin lelaki....hehehe Mungkin lain negeri lain adatnya jadi usah peliklah dengan keadaan yang berlaku...huhuhuhu


Dibawah adalah gambar semasa berkunjung ke rumah pengantin perempuan pada pukul 230pm dan disitu barulah kami dijamukan dengan nasi pengantin...

Selamat pengantin baru buat Mohd. Shahran bin Yusof dengan Tengku Anisah binti Tengku Ahamad.
Diatas pengantin bersama anak2 dara...hehehe
Diatas pengantin bersama emak2 dara....huhuhu
Pengantin bersama abang ke2 Ishak bin Yusof n family....
Pengantin bersama abang yang sulong n family.... Yusli bin Yusof, Salina binti Omar n Haziq Yusli.
Pengantin bersama Nurul Huda binti Yusof suami n anak2...
Hantaran dari pihak perempuan...
Hantaran dari pihak lelaki...


~Sekitar sambut menantu dirumah mertua....
layan jap pic dibawah....
Sapelah perempuan yang tak hingat bila sudah berbual(abaikan saje)....kihkihkihkih

Paparazi2 yang tak bertauliah....huhuhu
Aidil yang menunjukkan penumbuk tu memang kaki gaduh...kuikuikui
Hakim pun dah tak larat nak mengadu, kejap pukul kat kepala, kejap pukul kat belakang dan ibu beritahu hakim ckp ngan Aidil jgnlah pukul...
ayat dari hakim"Ibu...Hakim dah penat cakap ngan Aidil tu tapi dia pukul jugak..."
"ok...Hakim ckp ajelah dgn dia, jgn pukul kuat2 sgt..."
Adush...zaman kanak2 semua melaluinya....

5 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

makanan beradab pengantin...oh laparnya... *tetap terfokus pd makanan...ngee

zara said...

Seronok layan gambo-gambo tu.

Ibujunes tentu dah sibuk semula kan... dengan si kembar tu lagi... seronok dapat bermain-main dg budak kecik-kecik ni...

NORHAYATI BERAHIM said...

Ibujunes salam
sepatutnya ibujunes ajar si hakim..cam ni
"Hakim pukul balik si Aidil tu, kalau hakim takut nak pukul biar ibu datang tolong pukul."
keh.keh..yati teringat adik yati dipukul kawan2nya, si yatie sibuk gi tunggu budak tu kat simpang jalan..dgn cekak pinggangnya yatie bagi dia orang warning..warned aje..tapi tak pukul pun..ha.ha.ha

♡ Eibu June's ♡ said...

salam nuar...:)
makanan di Kelantan sedap sangat terutama 'kerabu'...
pergh hingga menjilat jari.....

salam kak zara...:)
hari pertama menjaga twin kelam kabut sungguhlah....
menangis tak berhenti kedua2nya..
ayahnya terpaksa dtg hantar lagi 1 buai...dan emaknya terpaksa balik kejap tgok keadaan anak2nya....

haru sungguhlah....mungkin baru nak serasikan diri ke????
huhuhu....penat tahap gaban tuh...

w/salam yati...:)
hahaha....btul tu yati tapi ibu sebenarnya takut budak Aidil tu pukul lagi teruk Hakim...hehehe

masa perjlnan balik dari rumah atoknya hubby ibu tye Hakim "masa Aidil pukul Hakim buat apa???" hakin jawab"Hakim tumbuk perut dia"...
melawan jugak rupanya...hehehe

Nik Fauziah Nik Hussin said...

salam ibu june...
wa sakan kenduri yer.. semoga berbahagialah pengantin hendaknya..
alamak lama sungguh tak bercerita yer