Tuesday, May 12, 2009

TWiN...

Bermula isnin 11 mei ibu sudah bergelar "baby sitter".....
Menjaga twin Anees Zulaika dan Anees Insyirah.
Rutin ibu sudah berubah sepenuhnya.
Pagi ibu siapkan kerja rumah n masak untuk anak2 balik sekolah.
Pukul 12pm ibu ke rumah sepupu ibu untuk tolong makcik jaga twin.
Pukul 1.30pm amik anak dari sekolah n hantar balik rumah..pantau anak2 makan n solat.
Pukul 2.10pm pergi ke rumah sepupu lagi tunggu twin sebab neneknya nak solat n makan plak.
Pukul 3.20pm balik rumah n hantar anak2 ke sekolah agama n pergi ke rumah sepupu.
Pukul 6.30pm amik anak2 dari sekolah agama.
Pukul 6.45pm balik ke rumah...
Huhuhu...padat sungguhlah jadual harian ibu..
Pukul 9pm ibu sudah masuk tidur pada hari pertama bertukarnya jadual...penat sangat(T_T)
Sementara nenek(mak ngah ibu) twin ada, ibu terpaksa berulang alik ke rumahnya n mungkin sehingga hujung bulan mei....hwaaaaaa(T_T)
* Doakan ibu diberi kesihatan yang baik untuk melaksanakan amanah yang diberi...insyaAllah.

Jom layan pic kembar ni...apa perbezaan nyata antara mereka berdua...
Yang berbaju kuning Anees Insyirah(adik) berbaju pink Anees Zulaika(akak)
Mereka berdua agak kuat menangis....kurang tidur.
1jam akan bangun menyusu dan belum siap yang satu menyusu
yang satu lagi sudah menangis nak susu....
Ya Allah permudahkanlah segala urusannya.
Terpaksa ajar tidur dalam buai barulah agak lama tidurnya...
Ayunannya x boleh berhenti....hwaaaa(T_T)
Semoga semasa dalam penjagaan ibu nanti segalanya mudah dan dipermudahkan Allah...
INSYAALLAH.

7 comments:

idasm said...

wah... twin.. bestnyer... walau nak menjaganya agak rumit... tp ida tetap gemarkan twin.. mmg idaman suami... tp tulah.. 1 pun susah, inikan twin.. tp takpe mana tau kebesaran Ilahi.. hehe..
Penat betul mmbca rutin harian akak.. sabar yea... hehe..

zara said...

Tugasan yang eibujunes lakukan itu merupakan pengorbanan yang teramat tinggi nilainya jika mahu dibandingkan dengan wang ringgit. Sesungguhnya, tidak ada nikmat yang lebih besar di alam maya ini melainkan kesyukuran di atas nikmat yang tiada tara nilainya ini.

Comel kembar tu... muahh...

NORHAYATI BERAHIM said...

Salam ibujunes?
Ibujunes nanti kena jaga ke Kedua2 twin tu? Boleh ke ibujune? Aduh..ibujunes, mesti penat tu ibujunes..yati yang seorang pun tak terkejar..isykk..salutela kalau orang boleh menjaga anak2 terutamanya kembar..
jaga kesihatan ibujunes..jangan paksa diri, anak2 lain perlukan ibujunes tau..take care ibujunes..

Nik Fauziah Nik Hussin said...

salam.. wa, jenuh kena main angklung heheh (ayun buai). Semoga dikurniakan kesihatan.

♡ Eibu June's ♡ said...

~idasm~
salam idasm:)
insyaAllah ida, semoga Allah memberikan kesabaran yang jitu kat ibu bagi menghadapi sgala2nya(^_^)...

~zara~
salam kak zara:)
time kaseh kak zara semoga apa yang kita korbankan memperolehi pulangan nikmat yang tiada taranya dari Allah Taala...insyaAllah ^_^

~norhayati berahim~
w/salam yati:)
bila melibatkan sedara perkataan "tidak" tak mampu terkeluar buat kali kedua...
mungkin sudah tersurat disana kembar ni akan berada dibawah jagaan ibu juga akhirnya walaupun sudah ramai mamanya bertanya pada org lain....

Semoga apa yang ibu lakukan mendapat keberkatan dan semoga Allah permudahkan segala2nya....insyaAllah(T_T)

~nik~
w/salam nik:)
nampaknya mulai skang dari pukul 12 tengahari hingga 645 petang ibu kena main angklung sebab mamanya mengaja sessi petang...huhuhu(T_T)

Arief brian said...

Wahh adik kembarnya cute and lucu, Ummi.....

Semoga saja Ummi jadi babysister yang baik^_^

nurul izza said...

wah twin eh..besh nyer kalu dapat anak twin kan? tp nak jage tu yang susah sket. Ibu xnak berangan nak anak twin kew?