Wednesday, March 18, 2009

HuTaNg2 TaG...

(1)=>> Tag dari syasya:-

MENYAHUT CABARAN KESYUKURAN'
sila nyatakan dengan penuh sincere, anda bersyukur untuk apa dan kenapa, sebanyak 50 point.

1) Bersyukur lahir ke dunia sebagai seorang muslimah islam (~_~).
2) Bersyukur Allah mengurniakan rezeki untuk dinikmati.
3) Bersyukur Allah kurniakan cukup sifat (2 tangan, 2 kaki, 2 mata, 2 telinga dan lelainnya).
4) Bersyukur Allah memberikan kesihatan yang baik buat kedua orangtua (emak dan abah).
5) Bersyukur Allah memberi kesihatan yang baik buat kami sekeluarga.
6) Bersyukur Allah mengurniakan keluarga bahagia.
7) Bersyukur Allah mengurniakan suami yang penyayang dan sporting...hehehe
8) Bersyukur Allah mengurniakan 3 orang anak perempuan dan seorang anak lelaki.
9) Bersyukur Allah memberi rezeki.
10) Bersyukur dapat memiliki rumah sendiri-dah x payah menyewa.
11) Bersyukur mempunyai jiran2 yang baik2 semuanya.
12) Bersyukur telah melewati alam perkahwinan selama 16 tahun
(moga kekal hingga ke akhir hayat=InsyaAllah-Amin).
13) Bersyukur mempunyai mentua dan ipar duai yang okey.
14) Bersyukur dapat capai matlamat-cinta selepas berkahwin...hehehe
15) Bersyukur mempunyai kampung dan boleh balik kampung...huhuhu
16) Bersyukur mempunyai sijil MLVK-Ketukangan Jahitan Lelaki Asas & Menengah dengan cemerlangnya.
17) Bersyukur ada kemahiran menjahit-x payah upah baju sendiri & family.
18) Bersyukur dapat menambah pendapatan dengan kemahiran yang ada.
19) Bersyukur mempunyai ahli keluarga yang ramai.
20) Bersyukur mempunyai anak2 sedara yang yang ramai dan satu kepala...hehehe
21) Bersyukur mempunyai seorang cucu sedara-Ahmad Naveed Ali Daniel
(panjang sgt nama tuh...penat menyebutnya)
22) Bersyukur mempunyai ramai sepupu sepapat.
23) Bersyukur sepupu melahirkan anak kembar...
24) Bersyukur akhirnya mempunyai lesen memandu-walaupun dah pandai drive dari umur 17tahun (20 Tahun pemegang lesen 'agong'...hehehe)
25) Bersyukur nak pergi mana2 dah x bimbang lagi polis tahan...hehehe
(sebab sebelum ada lesen kalo nampak polis automatik gigil lutut).
26) Bersyukur tak pernah keluar dating dengan pakwe-boleh gitu...(sebab x de pakwe)
27) Bersyukur sebab x ada pakwe dulu2 jadi x payah susah2 nak frust bila emak yang aturkan jodoh.
28) Bersyukur walaupun jodoh dipilih oleh kedua orangtua bahagia hingga ke hari ini dan hendakNya ke akhir hayat-insyaAllah.
29) Bersyukur akhirnya memiliki blog sendiri.
30) Bersyukur dapat kenal ramai blogger2 - okey2 sumenya...hehehe
31) Bersyukur dapat kenal blogger2 dari pelbagai ceruk rantau.
32) Bersyukur walau x ada pengalaman dalam IT tapi masih boleh memiliki blog sendiri...hehehe
33) Bersyukur kerana masih berhubung dengan sahabat semasa belajar sehingga ke hari ini.
34) Bersyukur sempat juga menimba pengalaman jadi seorang guru-walaupun hanya guru jahitan.
35) Bersyukur sebab sampai sekarang kalo jumpa anak murid yang dulu masih panggil
'cikgu june'...hehehe-kenangan.
36) Bersyukur dapat timba pengalaman 'raging' junior-sbb pernah kena diraging oleh senior..... hehehe dasyat gak.
37) Bersyukur dapat pengalaman pahit dan manis semasa menuntut di Pusat Latihan Kemahiran intek 90-91.
38) Bersyukur dapat kenal PD ( pegawai disiplin) yang garang.
39) Bersyukur dapat jadi pengawas semasa diPLK (sebab lagi senang nak raging...hehehe)
40) Bersyukur dapat memenuhi kehendak anak2-yang baik2 je dipenuhi...huhuhu
41) Bersyukur dapat melahirkan anak semuanya secara normal.
42) Bersyukur diberi pengalaman menjadi seorang ibu pada pertama kalinya ketika berumur
24 tahun.
43) Bersyukur anak kedua dilahirkan biasa walaupun diawal kehamilan doktor sahkan
uri bawah @ placenta previa
44) Bersyukur anak ketiga tidak mengalami apa2 masalah diawal dan akhir kehamilan.
45) Bersyukur anak keempat akhirnya dikurniakan lelaki setelah mempunyai tiga perempuan sebelumnya.
46) Bersyukur anak2 sekarang sudah semakin membesar.
47) Bersyukur mempunyai suami dan anak2 yang sentiasa menjadi pendorong atas apa
yang dilakukan.
48) Bersyukur dapat guna internet 24jam sbb pakai package streamiyx kombo.
49) Bersyukur bill talipon kurang dari rm 100 sbb sebelum guna package ni cecah rm200
(Hwaa...(T_T) hubby bising bual lama sangat...ngeee)
50) Bersyukur sesangat2 kerana sudah habih menjawab tag yang tersangat panjang ini..... ~adoyaiiiiiii penat bangat!!!

*Ibu x nak tag sape2 pon...huhuhu (^_^)
~penat sangat nak perah otak nak buat tag nih...
~buat syasya
=>>Time kaseh 100x....jangan lupa tinggalkan komen anda disini
=>>sebab ibu sudah penat menjawab tag yang panjang berjela2 nih.....hehehe ibu guna ayat mengugut tuh!!!

*************************************************************************************

(2)=>> Tag dari daus:-

Tagnya macam ni....
1. Paste pic kat bawah dalam post korang.
~ Okey sudah diletak gambarnya nun diatas.

2. Apakah nama cerita berdasarkan pic diatas?
~The Dragon Heroes...

3. Apakah nama blog korang?
~ .: EiBu JuNe'S FaMiLieS MeMbeR ♡ :.


4. Postkan 1 ucapan(livenote) kepada Daus yang ditulis pada kertas bersama signature korang.
~Sudah cukup besar pic yang ibu upload nih....
~Kalo x nanti x nampak plak tulisannya...x gitu???

5. Postkan pic korang yang paling cute.~Cute ke???
~Di sini sape yang cute...huhuhu
~Mestilah ibunya kalah....

6. postkan pic haiwan kesayangan korang.
~Dulu menjadi peliharaan kami sekeluarga tapi sejak berpindah randah, mati pulak ikan2 emas tu...
~jadi ibu pun dah x bela lagik.

*Maaf ye..ibu x nak tag sesapa pun (^_^)
~ Buat D@U$-
=>>Time kaseh 100x...jangan lupa tinggalkan komen anda disini
=>> sbb dah bersusah payah menjawag tag ini.....hehehe (ayat mengugut lagi tu....)

*************************************************************************************

(3)=>> Tag dari warnawanie:-

For all you married people out there!
Tag your married friends that you want to know about. -->
*When was your engagement?
~ 1992 (ingat tahun je...halallah yerk)

*When is your marriage anniversary?
~ 10 june

*How long have you known your spouse?
~ 1 year (sejak dari bertunanglah)

*How long did you date before you got engaged?
~ X pernah

*Where did you meet your spouse?
~ By family (mak dgn abah yang aturkan)

*What is your spouse’s full name?
~ Ishak bin Yusof

*Do you have any children?
~ Yes

*How many?
~ 4 orang (3-perempuan & 1 lelaki)

*Do you own or rent?
~ Owned

*Do you live in the country, city/town?
~ City

*What is your favorite activity you do together?
~ Play game...hehehehe

*Do you have a favorite vacation spot?
~Pantai

*How many siblings do you have including in-laws?
~ 6 + 7

*What mosque do you attend?
~ Masjid Taman Kasih

*Is this the mosque you got marrried in?
~ Nope, saya dinikahkan di Masjid Kampung Semanyir

*What town is your current address?
~ Kluang

*Do you work or stay home?
~ Stay home

*Where did you go for your honeymoon?
~ Dalam Malaysia aje

*Leave a piece of marriage advice:
~Terima seadanya pasangan kita kerana dia sememangnya Allah sudah takdirkan sebagai jodoh kita dan pelihara sebaik mungkin terhadap hubungan yang terjalin supaya sentiasa mendapat keberkatan dariNya-Amin.

*Dengan ini siap sudah tag yang diberi oleh warnawanie
~ Tak nak tag sesape pon
~ Buat wanie ..huhuhu
=>>Time kaseh 100x....jangan lupa tinggalkan komen anda disini.
=>>kerana ibu sudah penaat menjawab tag ini (wow berbau ugutan disitu)

*************************************************************************************
(4)=>> Tag dari liyana shamimy:-

ATTENTION
i. Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 16 random things, facts, habits or goals about you
ii. At de end, choose 16 people to be tagged
iii. You have to tag the person who tagged you
iv. If i tagged you, its because i want to know more about you

16 random things, facts, habits or goals about me

1) Eibu_junes....
2) Seorang ibu yang mempunyai 4 orang permata hati....(insyaAllah dah cukup rasanya)
3) Ibu yang tegas, kalo buat salah tak de kompromi....(mandatori...huhuhu)
4) Tak suka makan daging kecuali daging ayam itu pun x boleh banyak....(dah rasa len macam)
5) Kalo dah mengadap pc x bagi kat org len....(kecuali adik Hakim asyik nak tom & jerry)
6) Suka cerita Korea dan Taiwan....(paham jugaklah bahasa mandarin)
7) Paham bahasa mandarin....(tapi nak balas balik cam dah bunyi len jadi guna jelah BM)
8) Pernah menuntut disekolah cina semasa sekolah rendah....
(tapi sbb dah x praktis jadi bila bertutur bunyi agak pelik skit...jadi bek x yah ah)
9) Seorang yang mudah mesra bila dah kenal....bleh ke cam gitu???
10) Boleh masuk kepala ngan ank2 remaja....kira sporting gaklah....(tengok situasi)
11) Seorang kaki novel....(mmg suka sgt baca nvl)
12) Agak kedekut bila org nak pinjam novel....(bukan senang nak bli)
13) Suka suasana laut, pantai, gunung ganang, bukit bukau....(cam tenang je)
14) Suka mandi laut n mandi gunung....(bestnya dah lama x mandi laut...ermmm)
15) Tetap pendirian tak mudah goyah....(insyaAllah)
16) Seorang ibu yang penyayang....(^_^)

*okey sudah akhirnya...
~liyana shamimy ibu dah siap jawab tag dari kamu...
=>>Time kaseh100x...
=>>komen2 jangan buat2 lupa plak....hehehe

# Tak nak tag sesiapa pun....maaf ye (^_^)

*************************************************************************************
(5)=>> Tag dari Akuro san:-

5 things found in my bag:
- wallet
- wipe tisu (kalo pergi mana2 anak2 x basuh tangan senang just lap aje)
- minyak wangi
- kamera (cam wartawan plak)
- inhaler (persedian kot kena attack....asma tuh)

5 things found in my wallet:
- kad ATM
- IC (sume ade-ibu punya, along punya & adik Hakim punya my kid...yang 2 org lg blum ada IC)
- lesen mandu (kena sentiasa bwk ney...)
- member kad (sume member kad ada kat situ...huhuhu)
- duit (nama wallet x kan x de duit plak erk...ibu nih)

5 favorite things in my room:
- Al-Quran
- surah2 yassin
- telekung & sejaddah
- novel
- mesin jahitku...JUKI


5 things I've always wanted to do:
- pergi haji/umrah ngan suami dan anak2
- ke kelas fardhu ain
- bercuti dengan keluarga tercinta
- mendoakan anak2 beroleh kejayaan

5 things I’m currently into:
- menonton
- blogging
- on9 YM
- menjawab tag
- melipat baju yang melambak2...

5 persons to tag :
-x suka tag org....
-sbb tau org maleh nak jawab tag nih

-*-Akhirnya dengan bangganya ibu dpat menyiapkan sume utang2 tag
-*-yeaaa...sronoknya (^_^)
-*- Buat Akuro san yang dah mentag ibu
=>>Time kaseh100x...
=>>Jangan lupa bagi komen disini...(paksaan disitu)

** Akhirnya ibu berjaya menglangsaikan utang2 tag yang melambak2 nih.....
Syukur Alhamdulillah....

6 comments:

D@U$ said...

Salam Ibu,
Ibu Apa Khabar?
Thanks Sudi Jawab Tag Daus...
Cantik Tulisan Ibu...
Kalah Tulisan Daus...
Cute ke?--->mesti la cute...
Wasalam...
Ada Masa, daus ziarah lagi...

LiYAnA sYAmiMy ♥ said...

wah.. byknyer tag sekaligus... thanx coz dh jwb tag...... ;)
selalu selalu lah melawat blog sayer..

LiYAnA sYAmiMy ♥ said...

ibu paksa bg komen.. lepas ni saye nk paksa gak la.. ;)

AKURO SAN said...

Salam Ibu,
Terima kasih ibu sbb jawab tag saya...
klu ada sapa2 yg tag ibu, ibu tag la saya ya... saya suka jawab-jawab tag ni... hehe..

Warnawanie said...

salam ibu junes...

Langsai jugak hutang...
Srnoknyer ibu dah ada anak lelaki n pempuan..

Hopefully wanie pun dpt both nanti...
Doakan utk wanie eh... :)

ibujunes said...

~Daus + Liyana + Akuro san

time kaseh kerna bagi komen...

gaknya kalo ibu x paksa bagi x komen kat sini...hehehe

sowi just joke (~_~)