Thursday, March 5, 2009

KiSaH SeMaLaM...

ASSALAMUALAIKUM WM.WB.

Pada pagi semalam ibu bukak blog dan ibu membaca satu komen
dari teman blogger ****...Dia telah memberi ibu komen yang amat berguna di n3 yang bertajuk
Interaksi '5A'...sebetulnya boleh dikatakan sebagai
"amalan doa yang patut diamalkan pada setiap orang yang masih bergelar pelajar".
Dan amat sesuailah untuk ibu yang mempunyai ank2 yang masih menuntut...
Jadi ibu pon dengan semangat dan kreatifnya(ada riak di situ...astaghfirullah)
telah mendapat idea supaya apa yang diberitahu **** sentiasa juga menjadi amalan anak2 ibu.

Apalagi..ibu pon amik kertas A4 dan
ibu tulislah amalan doa yang **** ajarkan (kredit buat ****..~_~)

Jadi terhasillah seperti dibawah ini...

Dengan tulisan yang sebesar mungkin (sbb ank2 ibu sumenya pakai spek...ngee)
Ibu akhirnya menampal kertas yang sudah bertulisan itu ke dinding dibilik anak2 ibu..
Bukan apa..anak2 nih kita kena ingatkan sentiasa
bila kita terlupa seketika..ank2 kita lagilah terlupa...
Jadi bila dia berada dibilik (mmg sering berada dibilik) terpandang saja dinding
terus saja masuk ke dalam hati..Insya-Allah.
Nampaknya dinding anak2 ibu sudah penuh dengan kertas yang bertampal...
Jadi bila tulisan tu sudah mengalahkan tulisan2 lain yang juga berada disitu
maka sentiasalah ia berada dipandangan anak2...hehehe

*p/s:- Time kaseh banyak2 buat **** kerana sudi berkongsi ngan ibu...(~_~)

Doa ini jugak berada disitu...
Biarlah dinding dibilik anak ibu penuh dengan tampalan kertas
jika ia dapat memberi manafaat yang berguna utk anak2 ibu...(~_~)
"
"
"
"
"
Lagi kisah semalam...
Selepas anak ibu pulang dari sekolah tengahari semalam
dan selepas makan tengahari kami keluar ke bandar Kluang..
Konon2nya nak belikan kek untuk adik Hakim,
tapi banyak pulak songeh anak2 ibu nih...
Ada yang cakap x payahlah beli kek ibu sbb kek bukannya sedap sangat...
(apa ce..tuh..mungkin bila dah besar nih masing2 dah kurang gemar pada kek..kot???)

Besday boy 'Hakim' pulak setuju jerk kata2 akak dia...
adush..tadi dari umah nak bli kek...skang dah len plak..
Anak2ku mmg x tetap pendirian..layan jelah.
Akhirnya kami masuk kedai 'big appel'...
Dan disini kita layan gambar jap...hehehe(~_~)
Gambar ngan donut2 yang kami beli...
Sebanyak 12biji...sorang 2biji
cam2 patern ank2 ibu punya pilihan...
Layan jugak cheese tart ni (iye ke namenya gituh???)
4biji rm10..mahal gakkan, sbb kecik sangat..
tapi ank2 dah nak...layan gaklah :)
"
"
"
"
"
Sekarang kita layan gambar owg yang dok makan donut...huhuhu
Ini adik Hakim ngan donutnya yang besar sangat...
x larat nak habiskan..tadi nak 2, camne nih...ish..ish..
Akak Adilah..yum2... memang x jauh ngan pink dak nih..
Tapi rasanya okey gak...hehehe
Tye ibu "habis ke 2 biji kak???" Ermmm aje yang akak dapat jawab...
Itulah kat kedai tadi sumenya nak...dah makan 1...x boleh masuk dah yg ke2
Angah Athirah...kamo nih, huhuhu....
Tadi pilih yang crispy..balik umah komen x best plak...
Itulah jgn tgok pada rupa...hehehe
Tapi bukan bleh rasa pon....
Along Amirah...suka sangat peanut...jerawat karang muka tuh...hehehe
Ibu tau kamo boleh aje tolong habiskan yang lelain tuh...huhuhu
Mangsa penderaan adik2..sruh bang Mein tolong gak...
Abang Amien...dia nih mmg sengeh manjang..
owang nak amik gambar die bantai gelak, apa ah...hehehe
Tolong along habiskan donut yang adik2 x habis tu ye...huhuhu
Sape nih??? Compius sungguh....(~_~)
Joint jugak tuh....layannnnnnn!!!

8 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

skali-skala ubah selera tuh bu, ok haper? gud idea lah anak2 ibu tuh...dount time! :D

kak tyea said...

aduh, ibu..napa ibu letak nama saya, bu???alamak..nanti kalau saya rasa riak, rugi pula saya..hehe.xnak puji2 sgt pas ni lah, bu..ibu buat biasa aje erk??saya takut jadi riak, bu..sorry..pandai2 saya nk suruh ibu kan??tp saya taw ibu x marah pnya.ble kan bu??

♡ Eibu June's ♡ said...

~anuar kamaruddin~
itulah anuar..kekadang idea ank2 ni bleh ikut gak...hehehe

~tyea~
tyea.....maafkan ibu kalo dah buat tyea x sukakan n3 nih...tapi percayalah itu penghargaan buat tyea sbb sudi berkongsi ngan ibu benda yang berguna...(T_T)

dan jangan serik untuk berkongsi lagi jika ada sesuatu yang baik dilain kali...(~_~)

kak tyea said...

ibu jgn slh anggap pula tau bu..saya x mrh cuma kan islam sbnrnya x bnrkan kita memuji..(Saya x ckp perbuatan ibu salah )...ok, bu??? sya syg ibu lbh..hehehe..insyaallah kalau ada, saya akan kongsi..saya suka sebarkan ilmu..

khairul onggon said...

wow.... big apple... hehehe... tang tu jer yg cepat saya tgk... hehehe.. peberet tu...

nurul izza said...

seorg ibu yg penyayang..Semoga semua anak2 ibu berjaya dunia dan akhirat..kekal bahagia k. peace...

Eiba said...

Tengkiu ibu...boley eiba praktikkan juga untuk anak2 eiba yang nak membesar tuuu... Mudahan anak2 kita jadi tunggak masa depan negara yang gemilang yerk....

iKa said...

wahhhhh..
ibuuu..donut big appeal..
ika nyer faveret tuh ibu..
wahh..cedap!! cedapnyerr!!!
yummy..yummy...
=)